Dzięki IBM Watson zbierzesz więcej pokemonów


04 sierpnia 2016

Agnieszka Koizumi

Dzięki IBM Watson zbierzesz więcej pokemonów

Od kilku tygodni użytkownicy smartfonów mówią głównie o jednej grze – „Pokémon Go”. Ściągnięto ją więcej razy niż tak popularne aplikacje jak Twitter czy Tinder. Na całym świecie użytkownicy biegają po mieście, by znaleźć nowe japońskie tzw. kieszonkowe potwory. Deweloperzy firmy IBM, a zarazem fani nowej gry, postanowili sprawdzić czy Watson może im pomóc w szukaniu stworków, a tym samym w zdobyciu lepszych wyników w grze.

Dzięki interfejsowi (API), który ma możliwości rozpoznania wizualnego można było wykorzystać Watsona w poszukiwaniu pokemonów. Sama gra korzysta z rzeczywistości rozszerzonej łącząc obrazki z kamery telefonu komórkowego z tymi z gry. Oznacza to, że łapiemy kolejne postaci w świecie realnym, np. w naszej własnej kuchni lub w parku pod miastem. Deweloperzy IBM, którym brakowało do kolekcji kilku rzadkich pokemonów wytrenowali Watsona, by rozpoznawał je i grał w ich zastępstwie. Watson wyszukiwał pokemony, a następnie informował o tym użytkowników. Zajmowało to kilka sekund.

Od idei do faktycznego rozwiązania minęły 24 godziny. Gdyby nie Watson pewnie trwało by to znacznie dłużej. Kiedy tworzono Watsona nikt nie pomyślał, że może on pomagać w takiej dziedzinie jak gry komputerowe. Jego zastosowanie w „Pokémon Go” pokazuje jak innowacyjnie można wykorzystać technologię IBM. Połączenie platformy Bluemix, Internetu Rzeczy oraz Watson APIs dało nieoczekiwane rezultaty.

Fenomen gry może potrwać jeszcze kilka tygodni lub miesięcy, co jednak nam uświadomił? Po pierwsze, że technologię Watson można zastosować wszędzie i praktycznie w każdej dziedzinie. Może ją zakupić zarówno sieć supermarketów, by usprawnić obrót zapasami i dokładność prognozowania, a także firma z branży górniczej, której celem będzie efektywniejsze wydobycie i analiza danych. Klientem może być tutaj każdy. Po drugie, skierował naszą uwagę ku nowej generacji, która tak samo jak inni dojrzali konsumenci ma swoje potrzeby. Milenialsi, generacja Z czy kolejne chcą mieć najnowsze usprawnienia tu i teraz, a użycie Watsona do gry właśnie im to zapewnia.

Póki co nie wprowadzono komercyjnego rozwiązania Watsona dla „Pokémon Go”. Czas pokaże czy zabawa kilku deweloperów firmy IBM przerodzi się w rozwiązania Watsona dla branży komputerowej.

Zainteresował Cię nasz blog i chcesz wiedzieć więcej?

Zapisz się na nasz newsletter

Na Twój e-mail wyślemy ciekawe informacje związane z blogiem i IBM